Duurzaam ondernemen:

'Inspiratie en interactie'

ICT Platform 8-10-2015

ICT Platform 8-10-2015

08 oktober 2015 14.30 - 17.30 uur

iBeacons….wat?

Hoe gaaf zou het zijn als de mogelijkheid bestaat om timing te automatiseren? U loopt langs de bakker, u ruikt de geur van vers gebakken gevulde koeken en op dat specifieke moment, ontvangt u een aanbieding op uw telefoon om 4 gevulde koeken te halen en er 3 te betalen.

Als het gaat om marketing en verkooptechnieken moet een ondernemer alle zintuigen van zijn potentiele klant optimaal benutten om hem zo te prikkelen dat hij overgaat tot aanschaf van het product of dienst. Hiervoor heeft u de juiste informatie nodig van een potentiele klant, deze kunt u verzamelen met Beacons. De klant moet op precies het juiste moment uw messcherpe aanbieding ontvangen. Ook hier kunnen de Beacons voor zorgdragen.

Plaatje 1

Wat is iBeacon

‘Beacons, of letterlijk vertaald “baken” is in samenwerking met o.a. Apple tot stand gekomen onder de naam iBeacon. In feite is het een eenvoudig apparaatje, een zender, die doorlopend een bepaalde identiteitscode uitzendt. Die code wordt opgevangen door smartphones die zijn voorzien van de juiste software, een app. Deze functionaliteit wordt gebruikt voor plaatsbepaling en toesturen van de juiste informatie. Dit samenspel tussen de app en de Beacon biedt allerlei verschillende mogelijkheden in het verzamelen en toesturen van informatie’

Dit zegt Remco Bron, hij is anderhalf jaar geleden samen met twee partners inBeacon gestart. De bedrijfsnaam is een knipoog naar iBeacon. inBeacon stelt bedrijven in staat om offline en online met elkaar te verbinden. Door in winkelcentra, musea, events etc. online ‘touchpoints’ te creëren via Beacons wordt online nauwer betrokken bij de klantbeleving. Over deze omnichannel-benadering wordt vaak gesproken, met de inzet van Beacons wordt het realiteit.

Het HOC-ICT platform nodigt u van harte uit om de bijeenkomst op 8 oktober bij te wonen!

De bijeenkomst start om 14.30 uur en eindigt om 17.30 uur.

Locatie: Beerepoot Automatisering,

Dr. C.J.K. van Aalstweg 5 in Hoorn. Er is ruimte voor maximaal 60 deelnemers.

 Plaatje 2

“iBeacon maakt het mogelijk om online en offline met elkaar te verbinden en is daarom de sleutel voor iedere succesvolle omnichannel strategie.”

Dit klinkt veelbelovend, maar hoe werkt dat in de praktijk en wat komt daarbij kijken?

Dat vertellen we u op deze bijeenkomst die is bedoeld voor alle HOC leden die een (directie) functie hebben in Sales en Marketing. De sprekers zullen ons laten zien hoe Beacons werken en hoe zij ingezet kunnen worden om uw doelgroep te triggeren. Tijdens dit evenement wordt u uitgedaagd na te denken over de toepassingsmogelijkheden binnen uw bedrijf.

Er wordt al veel gebruik gemaakt van Beacons, denk aan de retail, beurzen, museum rondleidingen, Sail Amsterdam, open dagen van bedrijven of scholen, noem maar op. Facebook overweegt om binnenkort Beacons gratis weg te geven aan bedrijven. Hoe zou u de Beacon inzetten?

Meer weten? Meld je aan via deze pagina

Zie officiële uitnodiging

Foto’s

Contact

Bezoekadres Postadres Telefoon: 0229-210706
De Oude Veiling 4 Postbus 226 Fax: 0229-210149
1689 AA Zwaag 1620 AE Hoorn info@hochoorn.nl
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook